Aktualności

29.03.2021 do 04.04.2021

W tygodniu od 29.03.2021 do 04.04.2021 z branży drogowej wykonano podbudowę z przekruszu betonowego, budowę nasypu, profilowanie podłoża, wykop na zbiornikach ZE-7 i ZE-9 oraz transport kruszywa. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – rozpoczęcie palowania w osi oraz skucie głowic pali w osi.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-5 – rozpoczęcie skuwania głowic.



22.03.2021 do 28.03.2021

W tygodniu od 22.03.2021 do 28.03.2021 z branży drogowej wykonano nasyp między obiektami, odhumusowanie terenu pod zbiornik, odhumusowanie pod pas technologiczny oraz dostawa kruszywa. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – zakończenie palowania oraz wykonanie wykopu do poziomu betonu podkładowego.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-5 – przygotowanie wykopu oraz beton podkładowy;
    ◦ WA-7 – przygotowanie wykopu oraz beton podkładowy.



15.03.2021 do 21.03.2021

W tygodniu od 15.03.2021 do 21.03.2021 z branży drogowej kontynuowano przekruszenie nawierzchni betonowej, dostawa kruszywa oraz odhumusowanie pod zbiorniki. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – palowania w osi podpory.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-7 – przygotowanie wykopu oraz beton podkładowy,
    ◦ WA-8 – przygotowanie wykopu oraz beton podkładowy.



08.03.2021 do 14.03.2021

W tygodniu od 08.03.2021 do 14.03.2021 z branży drogowej kontynuowano przekruszenie rozebranej nawierzchni betonowej do frakcji, transport kruszywa na podbudowę na plac składowy przy stacji Moya, wycinka zadrzewień oraz rozpoczęcie robót ziemnych. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – palowania w osi podpory.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-6 – przygotowanie platform roboczych,
    ◦ WA-7 – przygotowanie platform roboczych, wstępne obniżenie wykopu, zakończenie prac rozbiórkowych i prac związanych z rozbiórką nasypu.



01.03.2021 do 07.03.2021

W tygodniu od 01.03.2021 do 07.03.2021 z branży drogowej kontynuowano przekruszenie rozebranej nawierzchni betonowej do frakcji, transport kruszywa na podbudowę na plac składowy przy stacji Moya oraz rozpoczęcie robót ziemnych. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – palowanie w osi podpory oraz wykonanie platformy w osi.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-5 – zakończenie prac palowych,
    ◦ WA-6 – prace porządkowe,
    ◦ WA-7 – rozbiórka oraz prace porządkowe.



22.02.2021 do 28.02.2021

W tygodniu od 22.02.2021 do 28.02.2021 z branży drogowej kontynuowano przekruszenie rozebranej nawierzchni betonowej do frakcji, transport kruszywa na podbudowę na plac składowy przy stacji Moya oraz Odhumusowanie terenu pod najścia dla zwierząt. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – palowanie, zakończenie prac związanych z platformą oraz wykonanie platformy.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-5 – rozpoczęcie prac palowych,
    ◦ WA-6 – prace porządkowe,
    ◦ WA-7 – rozbiórka.



15.02.2021 do 21.02.2021

W tygodniu od 15.02.2021 do 21.02.2021 z branży drogowej kontynuowano przekruszenie rozebranej nawierzchni betonowej do frakcji oraz transport kruszywa na podbudowę na plac składowy przy stacji Moya. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na przejściach dla dużych zwierząt:
    ◦ PZ-2a – wzmocnienie palowania w osi podpory oraz wzmocnienie prac przy platformie.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ WA-7 – wznowienie prac rozbiórkowych.



08.02.2021 do 14.02.2021

W tygodniu od 08.02.2021 do 14.02.2021 z branży drogowej kontynuowano przekruszenie rozebranej nawierzchni betonowej do frakcji. Roboty mostowe zostały wstrzymane z powodu dużych mrozów.




01.02.2021 do 07.02.2021

W tygodniu od 01.02.2021 do 07.02.2021 wykonano z branży drogowej kruszenie nawierzchni betonowej, kontynuowano zabezpieczenie korpusu drogowego po rozbiórce nawierzchni i transport kruszywa na podbudowę zasadniczą. Z branży mostowej wykonano rozbiórkę obiektu WA–7 oraz na obiekcie PZ-2a przystąpiono do robót palowych.




25.01.2021 do 29.01.2021

W tygodniu od 25.01.2021 do 29.01.2021 wykonano z branży drogowej kruszenie nawierzchni betonowej, z branży mostowej rozbiórkę obiektu WA – 7 oraz bieżący monitoring środowiskowy.




18.01.2021 do 24.01.2021

W tygodniu od 18.01.2021 do 24.01.2021 wykonano z branży drogowej kruszenie nawierzchni betonowej oraz z branży mostowej rozbiórkę obiektu WA – 7.




11.01.2021 do 17.01.2021

W tygodniu od 11.01.2021 do 17.01.2021 z branży drogowej wykonano kruszenie nawierzchni betonowej, kruszenie rozebranej nawierzchni Plac MOYA oraz rozbiórka nawierzchni betonowej, zabezpieczanie terenu po rozbiórce płyt betonowych przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych. Z prac melioracyjnych kontynuacja robót na zbiorniku ZE-1 wykonanie ogrodzenia. Z branży zieleni kontynuowano wycinkę drzew w pasie drogowym.




04.01.2021 do 10.01.2021

W tygodniu od 04.01.2021 do 10.01.2021 z branży drogowej wykonano kruszenie nawierzchni betonowej, rozbiórkę nawierzchni oraz kruszenie rozebranej nawierzchni Plan MOYA. Z branży zieleni kontynuowano wycinkę drzew w pasie drogowym. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:

  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ Nr 5 – roboty przygotowawcze do robót palowych;
    ◦ Nr 6 – zakończenie rozbiórki obiektu.



28.12.2020 do 03.01.2021

W tygodniu od 28.12.2020 do 03.01.2021 z branży drogowej wykonano rozbiórkę nawierzchni betonowej. Z robót branżowych zakończono montaż słupów oświetleniowych na węźle Olszyna, Węzeł Olszyna łącznica Południowa i Północna oraz kontynuowano roboty na zbiorniku ZE-1. Kontynuacja wycinki drzew przy obiektach inżynierskich.




21.12.2020 do 27.12.2020

W tygodniu od 21.12.2020 do 27.12.2020 z branży drogowej wykonano rozbiórkę nawierzchni betonowej. Z robót branżowych zakończono montaż słupów oświetleniowych na węźle Olszyna, Węzeł Olszyna łącznica Południowa i Północna oraz kontynuowano roboty na zbiorniku ZE-1.




14.12.2020 do 20.12.2020

W tygodniu od 14.12.2020 do 20.12.2020 z branży drogowej wykonano m.in.: kruszenie nawierzchni betonowej, rozbiórka nawierzchni betonowej oraz wykopy. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Przejścia dla dużych zwierząt:
    ◦ Nr 2a – przygotowanie wjazdu na stronę południową.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ Nr 5 – wykonanie platformy dla palownicy; zakończenie prac ziemnych;
    ◦ Nr 6 – rozpoczęcie rozbiórki nasypu;
    ◦ Nr 7 – prace porządkowe.

Z branż wykonano m.in.: kontynuacja robót elektrycznych na węźle Olszyna, Węzeł Olszyna łącznica Południowa i Północna, kontynuacja robót na zbiorniku ZE-1, układanie korytek ściekowych oraz kontynuacja wycinki drzew na zbiornikach ZE-3 - ZE-10.




07.12.2020 do 13.12.2020

W tygodniu od 07.12.2020 do 13.12.2020 z branży drogowej wykonano m.in.: kruszenie nawierzchni betonowej, rozbiórka nawierzchni betonowej, roboty ziemne oraz wykopy. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Przejścia dla dużych zwierząt:
    ◦ Nr 2a – przygotowanie wjazdu na stronę południową.
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ Nr 5 – wykonanie platformy dla palownicy; zakończenie prac ziemnych;
    ◦ Nr 6 – rozpoczęcie rozbiórki nasypu;
    ◦ Nr 7 – prace porządkowe.

Z branż wykonano m.in.: kontynuacja robót elektrycznych na węźle Olszyna, Węzeł Olszyna łącznica Południowa i Północna, kontynuacja robót na zbiorniku ZE-1, układanie płyt JOMB na podbudowie z betonu, układanie korytek ściekowych, układanie geomembrany komórkowej z zahumusowaniem w rowie oraz kontynuacja wycinki drzew na zbiornikach ZE-3 - ZE-10.




30.11.2020 do 06.12.2020

W tygodniu od 30.11.2020 do 06.12.2020 z branży drogowej wykonano m.in.: kruszenie nawierzchni betonowej, rozbiórka nawierzchni betonowej oraz roboty ziemne. Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ Nr 5 – przygotowanie zjazdu z nasypu, usunięcie rozebranego obiektu;
    ◦ Nr 6 – rozbiórka nasypu do poziomu fundamentów;
    ◦ Nr 8 – zakończenie prac związanych z rozbiórką nasypu.

Z branż wykonano m.in.: kopanie pod kable oświetleniowe Węzeł Olszyna łącznica Południowa i Północna, układanie geokraty z zahumusowaniem
zbiornika ZE-1, układanie płyt na podbudowie z betonu oraz układanie geomembrany komórkowej.




23.11.2020 do 29.11.2020

W tygodniu od 23.11.2020 do 29.11.2020 z branży drogowej wykonano m.in.: odhumusowanie, rozbiórkę nawierzchni oraz kruszenie nawierzchni betonowej.
Z branży mostowej na poszczególnych obiektach wykonano m.in.:
  • Na wiaduktach w ciągu autostrady:
    ◦ Nr 7 – montaż ramy na ścianie szczelnej;
    ◦ Nr 6 – przygotowane do rozbiórki;
    ◦ Nr 8 – przygotowanie do rozbiórki nasypu pod fundament.

Z branż wykonano m.in.: układanie geokraty z humusowaniem zbiornika ZE-1 oraz usuwanie drzew ze zbiorników.




24.04.2020 r. - Podpisanie umowy z Wykonawcą - firmą PORR S.A.

W dniu 24 kwietnia 2020 r. podpisano na przebudowę i dostosowanie prawie 12 kilometrów drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Jest to odcinek, który zaczyna się od granicy państwa (za obiektem mostowym nad rzeką Nysa Łużycka), a kończy się blisko 2 km za węzłem Żary Zachód. Umowa o wartości ponad 185 mln zł została podpisana z firmą PORR S.A.

Zakres inwestycji
Zwycięzca przetargu w ramach zamówienia ma za zadanie zaprojektować i rozbudować drogę krajową nr 18 na odcinku od granicy państwa (za obiektem mostowym nad rzeką Nysa Łużycka) wraz z węzłem Olszyna do km 11,860 (2 km za węzłem Żary Zachód) do parametrów drogi klasy A (autostrady). W ramach zadania wyodrębniono dwa pododcinki tzw. „zero” od km 0,192 do km 1,500 i „jeden” od km 1,500 do km 11,860. Zadanie będzie realizowane w formule “Projektuj i buduj”.

Termin realizacji zadania
Czas przewidziany na prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie wynosi 36 miesięcy (17 miesięcy – okres projektowania (wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji zezwalającej na realizację robót) i 19 miesięcy – okres realizacji robót budowlanych). Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 15 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Natomiast do czasu objętego projektowaniem okresy zimowe są wliczane. Zakończenie robót planowane jest w II połowie 2023 roku.

Więcej szczegółów na stronie:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/37375/Kolejna-umowa-na-przebudowe-A18-zostala-podpisana